RTÜK 6 TV kanalının yayınını 10 gün durdu

RTÜK 6 TV kanalının yayınını 10 gün durdu
4.8.2017 - 00:09

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), FOX TV'de yayınlanan "İlk Buluşma" adlı şaka programında insan onuruna aykırı şakalara yer verilmesi sebebiyle kanala para cezası kesti.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, RTÜK'ün dün gerçekleştirilen Üst  Kurul toplantısında, uydu üzerinden uygunsuz nitelikte yayın yapan kanalların  durumu ele alınarak, 690 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) kapsamında ağır  cezalar verilmesine devam edildi.

Bu kapsamda uydu üzerinden ahlaksız, dolandırıcı, cinsel içerikli  yayın ve gıda takviyesi ürün satışı ile arkadaşlık hattı, ateşli silah ve tütün ürünü reklamı yapan, ticari yayınlarında din sömürüsüne yer veren yayın  kuruluşlarına ceza verildi.

Üst Kurul toplantısında ayrıca yıllar sonra yeniden Kanal D'de ekrana  gelen "Çocuklar Duymasın" dizisinde FETÖ'nün propagandasını yapan bir kitabın  görüntüsüne yer verilmesi de ele alındı.

RTÜK, FETÖ'nün kirli faaliyetlerini dünyaya tanıttığı söz konusu  kitabın görüntüsüne yer verilmesi sebebiyle radyo ve televizyonların kuruluş ve  yayın hizmetlerini düzenleyen 6112 sayılı kanunun 8. maddesinin 1'inci fıkrasının  (a) bendinde yer alan "Suç işlemeyi, suçluyu ve suç örgütlerini övücü, suç  tekniklerini öğretici nitelikte olamaz." hükmünün ihlali sebebiyle televizyon  kanalına yüzde 2 sınırından yaklaşık 562 bin lira para cezası uyguladı.
 
FOX TV'ye "şaka" cezası
 
Üst Kurul, FOX TV'de yayınlanan "İlk Buluşma" adlı şaka programında  insan onuruna aykırı şakalara yer verilmesi ve bu kapsamda 6112 sayılı kanunun  8'inci maddesinin 1'inci fıkrasının (ç) bendinin ihlal edilmesi sebebiyle de  kanala müeyyide uygulanmasına karar verdi.
 
1915 olaylarını "Ermeni soykırımı" olarak ifade eden Pal Nostalji  logolu radyoya da kanunun 8'inci maddesinin 1'inci fıkrasının (a) bendindeki  "Türkiye Cumhuriyeti Devletinin varlık ve bağımsızlığına, devletin ülkesi ve  milletiyle bölünmez bütünlüğüne,Atatürk ilke ve inkılaplarına aykırı olamaz"  ifadesinin ihlali sebebiyle üst sınırdan idari para cezası ve 5 kez program  durdurma müeyyidesi uygulandı.

"Kötü Kedi Şerafettin"de argo kullanıma ceza
 
Kanal D'de yayınlanan "Kötü Kedi Şerafettin" isimli animasyon filmi de  RTÜK'ün dikkatinden kaçmadı.
 
Filmde kullanılan ifadeleri incelemeye alan Üst Kurul, kanunun 8'inci  maddesinin 1'inci fıkrasının (m) bendindeki "Türkçenin, özellikleri ve kuralları  bozulmadan doğru, güzel ve anlaşılır şekilde kullanılmasını sağlamak zorundadır,  dilin düzeysiz, kaba ve argo kullanımına yer verilemez." kuralının ihlali  nedeniyle kanala para cezası uygulanmasına karar verdi,

 6 TV kanalının yayınları 10 gün durduruldu
 
Üst Kurul, Evren TV, Sıla TV, Plus Music, Dolunay İnt, FUL TV ve  Maksim TV isimli kanalların yayınlarını, 6112 sayılı kanunun 8'inci maddesinin  4'üncü fıkrasını tekraren ihlal etmiş olmaları nedeniyle 10 gün süreyle geçici  olarak durdurdu. Kanalların aynı tür yayınlara devam etmeleri durumunda  lisansları iptal edilecek.
 
Ayrıca, "Elektronik sigara, elektronik nargile, ateşli silah" gibi  tanıtımı yasaklanmış ürünlerin reklamlarına yer veren, argo ifade kullanan,  tüketiciyi yanıltan reklam yayınlarına yer veren Maksi TV, Yurdum TV ve Evin  TV'ye de çeşitli müeyyideler uygulandı.
 
Yayınlarında, argo ve kaba ifadelere yer veren Kanal D ve Show Radyo  logolu kuruluşlara da müeyyide uygulandığı öğrenildi.
 
Üç kez ihlal edenin lisansı iptal edilecek
 
690 sayılı KHK'nın 60'ıncı maddesinde yapılan düzenlemede radyo ve  televizyon yayın hizmetlerinde, takviye edici gıdalar ve benzeri destekleyici  ürünler de dahil olmak üzere herhangi bir ürünün sağlık beyanıyla satışı,  pazarlanması ve reklamı ile sohbet, arkadaşlık ve eş bulma hatlarının ve  hizmetlerinin tanıtımı yasaklanmıştı.
 
Özel ücrete tabi numaralar kullanılmak suretiyle, izleyici ve  dinleyicileri yanıltıcı veya haksız kazanca neden olacak şekilde yarışma,  çekiliş, lotarya ve benzeri adlar altında ödül ve ikramiye taahhüt edilemeyeceği  de düzenlenen KHK'da, bu tür yayınları bir yıl içerisinde 3 kez yapan televizyon  kanallarına lisans iptaline varan cezalar getirilmişti.

MEDYA HABERLERİ
Yorumları Oku (0)
Yorum Yaz
Gönderilen yorumlardan sadece yorum sahibi sorumludur. Yasal yaptırımlar nedeniyle yorum sahiplerinin IP adresleri kaydedilmektedir. Lütfen gönderdiğiniz yorumların içeriklerine dikkat ediniz.
    Daha Fazlasını Görmek için Tıklayınız
    Hakkımızda/Künye
    • Sahibi : İntervizyon Prodüksüyon Organizasyon San.Tic.Ltd.Şti.
    • Kuruluş : 21 Mart 2001
    • Genel Yayın Yönetmeni :Metin ÖZER
    • Editörler
    • Melek Baritoğlu
    ; ;