Hürmüz Boğazı'nı kimin yöneteceği belli oldu

1 dk okuma
Hürmüz Boğazı'nı kimin yöneteceği belli oldu

Hızlı Özet

İran heyetinin baş müzakerecisi Muhammed Bağher Kalibaf, Pazartesi günü Hürmüz Boğazı'nın İran tarafından yönetileceğini ve uluslararası yasalara uyulacağını vurguladı.

İran'ın baş müzakerecisi devlet medyasına verdiği demeçte, Tahran'ın Hürmüz Boğazı'nı yönetmeyi umduğunu söyledi.

İran heyetinin baş müzakerecisi Muhammed Bağher Kalibaf, Pazartesi günü Hürmüz Boğazı'nın İran tarafından yönetileceğini ve uluslararası yasalara uyulacağını vurguladı.

Aynı zamanda İran parlamentosunun başkanı olan Kalibaf, İsviçre'den dönüş yolunda uçakta İran devlet medyasına açıklamalarda bulundu.

"Umarım boğazı geçiş açısından yeniden aktif hale getirebilir ve bölgesel ve küresel ekonomiye yeniden refah getirebiliriz" dedi.

Qalibaf, dondurulmuş varlıkların serbest bırakılması ve İran petrolünün satışı konularının ABD ile yapılan görüşmelerde ele alındığını doğruladı.

Trump, Hürmüz Boğazı'nın "tamamen açık" olduğunu söyledi.

Başkan Trump, Oval Ofis'teki imza töreninde gazetecilere yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı'nın "tamamen açık" olduğunu söyledi. 

Başkan, boğazdan daha önce hiç olmadığı kadar çok petrol aktığı konusunda ısrar etti.

"Petrol fışkırması var," dedi. "Boğaz tamamen açık, bunu biliyorsunuz." 

Bu haber 11619 kez görüntülendi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR