2026 Dünya Kupası'nda A Milli Takım, D grubundaki üçüncü ve son karşılaşmasında turnuvanın ev sahiplerinden Amerika Birleşik Devletleri'yle karşı karşıya geldi.
Karşılaşmayı 3-2 kazanan A Milli Takım, Dünya Kupası'nı 3 puanla tamamladı.
Mücadelenin ardından Şenol Güneş TRT Spor'da karşılaşmayı değerlendirdi.
Güneş maçın ardından yaptığı değerlendirmede, “Hep baştan beri konuştuk.
Dünya Kupası'na gelirken ne konuştuk, bugün ne durumdayız.
Her gün şartlar değişiyor.
Gönül isterdi ki diğer maçları da kazanıp 9 puanla bayram yaparak bir üst tura çıksaydık.
Beklentiyi yönetemeyince altında kaldık.
Bugünkü müsabakada beklenti de olmayınca rakip için de aynı şeyi söyleyebiliriz.
Gruptan çıkmıştı.
Rakibin fiziksel durumu iyi, başlangıçta iyi başlamalarına rağmen golü bulduk, öne geçtik.
İkinci yarıda golü yedik, son dakikada golü bulduk.
Bugün daha rahattık.
Oyuncuların motivasyonu üst seviyede değildi ama o motivasyonu yönetecek durumdaydılar.” dedi.
Güneş sözlerine şöyle devam etti, “Bugün daha iyiydiler, daha rahattılar.
Salih orta sahada çok çalıştı.
Orkun onunla beraber.
Arda zaman zaman daha fazla yapabilirdi ama yaptıkları da yaratıcı ve etkili oyun kuruculuğuydu.
Oyun olarak daha iyiydik.
Bu bizi yanıltmasın.
Kaybettik ve geride kaldık.
Paraguay ve Avustralya'nın üstünde olmalıydık.
Bu kadar zikzak çizmek, konuşulması gereken konular bunlar.
Bunlar yok etme konusu değil.
Dayanışma ve birlikte olmayı geliştirebilirsek daha iyi olur.
Kazanmak önemli milli takım için.
Diğer iki maçın analizini yapalım.
Geliştirelim ve oyuncuları destekleyelim.
Tekrar söylüyorum.
Türkiye Milli Takımı çok daha iyi oynayacak bir takım.” Deneyimli teknik direktör yaptığı değerlendirmede ayrıca, “Erken yedik golü.
Bizim paniğimizden golü buldular.
Ama sonrasında düzeldik.
Geçen maç rakip 10 kişi kaldı.
Yarı sahada oynadık.
Bugün durarak gol atmadık.
Çalışarak attık.
İnanacaklar, cesur olacaklar.
Yeteneklerini kullanmayı bilecekler.
Zaten biliyorlar.
Bildiklerini ortaya getirecekler, yerinde ve zamanında yapacaklar.
Üzülmeler, sevinmeler, futbolcuların hayatlarına her zaman oalcak.
Tekrar söylüyorum.
O eleştiriler de oradan geliyor.
Sadece kızgınlığımızı, moral bozukluğumuz 3 golle teselli ettik.
" açıklamasında bulundu.
A Milli Takım'ın iyi bir kadrosu olduğunu belirten Güneş, “Arda'nın söylediğine katılıyorum.
Bu eleştiriler olacak, devam edecek.
Tepkiler olacak.
Oynayacak oynamayacak.
Her gün kendini geliştirecek.
Hoca da buna dahil.
Bütün taraftarlar buraya gelirken güzel futbol, iyi bir sonuç bekliyordu.
Bunu yapabilecek bir oyuncu kadromuz var.
Hayal kırıklığımız ondan oluyor.
Bunları hiç beklemesek bunlar konuşulur muydu?
Bu maçtaki oyuncuların neden oynamadığı sorulacak, bu eleştiriler normal.
Bu oyuncuları gönderip veya yok edip, varken de moralsiz hale getirip yarışmaya gitmek doğru değil.
Yeni oyuncuları kazanmak için çok çalışmak lazım.
Hoca da bunu taramalı.” ifadelerini kullandı.




